Wednesday, April 17, 2013

Japan day 13: doramaturisteilua

Tänään ei menty minnekään junalla. Se ei tosin tarkoita, että oltaisiin kierrelty vain Asakusassa, vaan sitä, että käveltiin. :D Lähdettiin aamulla Sumida-joen rantaa pitkin Adachia kohti ja käytiin katselemassa Kinpachi sensei -draaman kuvauspaikkoja, eli meidän tapauksessa lähinnä Arakawa-joen rantavalleja.
...näköjään tuossa telkkarissakin on sopivasti juuri menossa sellanen ohjelma, jossa on Kinpachi (tai no sen näyttelijä hoh). XD

Ensin käytiin aamiaisella Doutorissa. :) Tuolla oli suhteellisen halpaa, tosin sen huomasi kahvin maustakin.

Sitten lähdettiin kohti meidän päämäärää, ja suunnattiin ensin kohti Sumida-joen rantaa, että voitaisiin sitten sen vieressä kävelemällä säästyä eksymiseltä.
Eilen käveltiin salarymanien kanssa, nyt seurana oli sitten koulupoikia. :)

Kultainen lehmä !

Tuonne on pakko mennä vielä ennen meidän matkan loppua. Ollaan joka matka meinattu käydä Mos Burgerissa syömässä, mutta se on vaan jotenkin aina jäänyt.

Innokkaita riksamiehiä Asakusan temppeleiden lähellä.

Nuo roskapussit on niin kauniita tien vieruksilla. :)) Noilla lapsilla oli joku narujuttu, mistä ne kaikki piti kiinni, ilmeisesti siksi ettei kukaan eksyisi joukosta. :D

Lokkeja. ♥

Maisemasta erottuvaa äärimmäisen kaunista arkkitehtuuria = lysähtämäisillään olevan näköinen hökkeli.

Jos tykkää tietöistä, niin Japanissa niitä riittää.

Välillä tekee mieli kävellä pikkukaduilla ihan siksi, että siellä näkee kissoja. :3

Leikkipuisto - autotien alla. Täällä oikeasti hyödynnetään joka ikinen nurkka jotenkin, talotkin on niin tiivisti välillä että ei varmaan mahdu avaamaan ikkunoitakaan.

Ja pian oltiinkin jo perillä.

Kinpachiiii~ \o/ Oli jotenkin oudon tuntuista kävellä tuolla, kun tuntui että on käynyt siellä aiemminkin, vaikka oikeasti on vain katsonut 3 kautta draamasarjaa (seiskakausi 3 kertaa XD), joka on kuvattu tuolla.

Tuonne valleille oli meidän hostellilta lyhintä reittiä pitkin noin 6 kilsan matka, mutta me mutkiteltiin ja kierreltiin sen verran (käytiin mm Kita-Senjun aseman lähellä ostamassa evästä), että käveltiin yhteensä varmasti yli 10km. Takaisin tultiin yllätys yllätys junalla, mutta tavalliseen tapaamme käveltiin Uenon asemalta, eli vielä 2 kilsaa lisää.

Ai niin, ja oli muuten taas niin mahtava päivävalinta sään suhteen. Päivän pointtina oli eväsretki Arakawalle, mutta tuolla tuuli niin paljon että riisikin olisi varmaan lentänyt tuulen mukana jokeen, jos olisi yrittänyt syödä jotain bentoa (syötiin sen sijaan curry-leipää ja vitamiini-jellyjä). Lämpötilakin oli aivan täydellinen kävelylenkille: tuulesta huolimatta oli todella kuuma, sellanen hiostava "tuleekohan tänään ukkosta"-tyylinen painostava sää. XD

Niin ja meidän tuurilla suuri osa noista valleista oli tietenkin aidattu jonkun tietyön takia, yeshh.

Höh aina kaikki on kielletty, oisin niin halunnut pelata golfia tuolla. ;__; ...mietin tuolla ollessa jonkun aikaa että luenko nuo katakanat jotenkin väärin, mutta kyllä siinä näin jälkeenpäinkin katsottuna golf lukee. Kaikkea nämäkin keksii kieltää... Tai siis, kenelle tulisi oikeasti mieleen pelata golfia joen rannalla heinikossa? XD Tai ehkä en vaan ymmärrä kun en ole koskaan ko. lajia harrastanut.

Anyway, Kinpachi-kiertelyn jälkeen lähdettiin siis Uenoon.

...jonka asemalla on kosketusnäytöllinen juoma-automaatti. Se näyttää välillä säänkin !

Päivällinen supermarketista. Meillä oli rahansäästöpäivä. :)

Syömisen jälkeen käytiin vielä vähän Asakusan temppelishoppailukadulla kävelemässä, kun viimeksi siellä käydessä kaikki kaupat oli jo menneet kiinni.

Siellä oli paljon koulupoikia. :D

Ja Yamppa. Ostettiin muuten noita keksejä.

...ja lisää koululaisia. :___D

Näin tyhmältä näytin, mutta silti jotkut random gyarut/tms tuli pyytämään meidän kanssa yhteiskuvaa... Ei voi ymmärtää.

Oho taas koulupoikia. :___D Jotenkin ne vaan aina eksyy kuviin. Yhdessäkin vaiheessa Shiko yritti kuvata sellaista yleisnäkymää tuosta kadusta, ja siitä tulikin lähikuva erään koulupojan naamasta. XD

Ai niin ja nähtiin tuolla myös yksi ihan Yuman näköinen hihhuli!! Sen kävely oli tosin vähän epämääräistä lompsimista, mutta ehkä se yritti olla tunnistamaton. Lisäksi se onnistui ikävä kyllä katoamaan ihmisjoukkoon niin nopeasti, ettei päästy varmistumaan sen henkilöllisyydestä. D:

By the way, meidän matkasta on enää puolet jäljellä. \o/ Mun ei vielä mitenkään kauheasti tee mieli kotiin, lähinnä Osakaan, kun Tokiossa on jotenkin niin kiireinen tunnelma + tämä ahdas koppi ei ole kovin viihtyisä. Ja viime päivinä on varsinkin ruokakauppoja kierrellessä tullut hirveä hinku kotiin leipomaan ja tekemään ruokaa... Kaipaan jopa meidän huonoa melkein puhkikulunutta paistinpannua. ;_;

Eww, telkkarin maanjäristysuutiset on aina yhtä pelottavia. Äskenkin kesken uutislähetyksen alkoi sellanen ihme kovaääninen piipitys ja tunnelma muuttui jotenkin dramaattiseksi, ja sitten selviääkin että kyseessä on vaan joku pieni maanjäristys jossain missälie. u___u